Du har altid mulighed for at få printet en kopi af din journal. Det er dog ikke altid, at det kan ske samme dag, som du beder om det.
Hvis der sker en utilsigtet hændelse på klinikken, indrapporteres denne altid af den fagperson, som bliver bekendt med den utilsigtede hændelse. Vi indrapporterer utilsigtede hændelser til Styrelsen for Patientsikkerhed.
Du kan lave en skriftlig klage over din behandler eller andre ting ved klinikken, og lægge i ris/ros postkassen, som er placeret i receptionen. Vi tager altid klager meget alvorligt. Din klage vil blive taget op på førstkommende personalemøde, og du vil få en tilbagemelding fra klinikken, når vi er færdige med at behandle din klage.
Hvis der er sket en skade i forbindelse med behandlingen, eller der er andre forhold, du vil klage over, er det ligeledes muligt at anmelde en patientklage til Styrelsen for Patientsikkerhed på https://stpk.dk/da/.
Din behandler assisterer gerne med at udarbejde en anmeldelse.
Hvis der er sket en skade i forbindelse med behandlingen, kan du ligeledes søge om erstatning. Erstatningssager anmeldes til Patienterstatningen på https://pebl.dk. På Styrelsen for Patientklager https://stpk.dk/da/ er der yderligere information om patienterstatning. Din behandler assisterer gerne med at lave en anmeldelse.
Dit samtykke til udveksling af oplysninger med andre sundhedsaktører, herunder ”egen læge”, er gældende i 12 måneder, og du kan til enhver tid trække det tilbage. Dit samtykke til behandling, behandlingsplan og røntgenundersøgelse, er gældende for det aktuelle problem du er i behandling for. Du kan til enhver tid trække dette samtykke tilbage.
Hermed informeres om, at alle behandlere har adgang til alle journaler på klinikken. Dette sker for at sikre det bedste patientforløb samt intern læring. Derudover har klinikkens sekretærer adgang til at skrive kommentarer i alle journaler, hvor det er relevant. Alle ansatte i klinikken er selvfølgelig underlagt tavshedspligt.